ניהול מאבקים משפטיים ורגולטוריים
ישנם מאבקים שונים שיכולים להיות ציבוריים, יכולים להיות שכונתיים או ארציים ויכולים להיות כמובן גם מוסדיים או תאגידיים. חלק ניכר מאותם מאבקים הם אל מול הרגולטור, זה ש"מסדיר" את החיים, זה שהופך פעולות שונות לחוקיות וכשרות. הרגולציה בישראל נאכפת ונקבעת על ידי רשויות מנהליות שונות מהן רשויות כמו בנק ישראל, רשות ניירות הערך ורשויות נוספות שקיבלו את הכוח שלהן מהמחוקק וכמובן, נקבעת גם על ידי משרדי הממשלה. ניהול מאבקים משפטיים כמו גם ניהול מאבקים רגולטוריים דורש מומחיות והוא ייצוג של איש מקצוע אל מול לוביסטים ואנשי תקשורת בדיוק כמו שעורך הדין מייצג את הלקוח שלו אל מול הרשות השופטת. איש מקצוע כזה יהיה מצד אחד אחראי קשרי ממשל ומהצד השני, ידאג להטמעת הציות לרגולציה בארגון אותו הוא מייצג.
ניהול קמפיין אינטרנטי
אחד הכלים של מי שמנהל את אותו מאבק רגולטורי הוא רשת האינטרנט. רשת האינטרנט כידוע נגישה היום לכולם וקל מאוד להעביר באמצעותה את המסרים שרוצים להעביר כחלק מאותו מאבק. רשת האינטרנט יכולה להיות כלי מצוין שיקדם את הקמפיין אך חשוב לזכור שמצד שני עם ניהול לא נכון היא יכולה לעשות גם נזק הרסני. ניהול מקצועי כולל שימוש בסרטוני יוטיוב, שימוש ברשתות החברתיות ובראשן פייסבוק, שימוש בניוזלטרים וכמובן, שימוש באתר אינטרנט ייעודי. כל אלו צריכים להיות מנוהלים על ידי איש מקצוע שיודע איך להעביר את המסרים, יודע איך לדבר עם הציבור ולהשפיע עליו ודרכו להגיע לליבם של מקבלי ההחלטות.
שימוש בפוליטיקאים כחלק מניהול המאבק
בסופו של דבר מי שיוכל לעשות את השינוי ולהביא לתוצאות הרצויות אלו מקבלי ההחלטות ומקבלי ההחלטות הם בעיקר פוליטיקאים. כל אחד יכול ברמת העיקרון להגיע לפוליטיקאי כזה או אחר ויכול לכתוב לו או אפילו לפגוש אותו, אך מי שמומחה בניהול מאבקים כאלו בצורה מקצועית יודע איך לרתום את הפוליטיקאי לטובתו. הוא יודע שלכל פוליטיקאי יש את האינטרסים האישיים שלו ויודע איך לדבר אליו ואיך לשתף אותו במאבק כך ששני הצדדים ירוויחו. מצד אחד הפוליטיקאי ירוויח את מה שהוא רוצה ומצד שני הגוף המיוצג יקבל את מה שהוא צריך.
ניהול מאבקים משפטיים כמו גם ניהול מאבקים רגולטוריים כולל שימוש בכלים נוספים, כלים כמו הפעלת קשרים רלוונטיים בחו"ל ושימוש ביחסי ציבור ובעיתונות לצרכים. מי שמנהל מאבק כזה צריך להיות בעל קשרים עם עיתונאים ולרתום אותם למאבק, יודע איך לדבר איתם ואילו הודעות להוציא לעיתונות. יש חברות יחסי ציבור שהמומחיות שלהן היא ניהול מאבקים כאלו והן מעסיקות אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בניהול מאבקים כאלו, אנשי מקצוע עם מוניטין עשיר ועם "קבלות", כאלו שיכולים לעשות גם את הבלתי יאומן ולהביא ללקוחות שלהם את התוצאות אותם הם רוצים לקבל.
קרמר דוידוביץ' – ניהול מאבקים ציבוריים, משפטיים ורגולטוריים >>